Forum SpeedyElise Strona Główna

Forum SpeedyElise Strona Główna -> Tuning, modyfikacje i naprawy

[Speedster] Z22SE kampania serwisowa i wymiana rozrządu...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  Autor    Temat Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

[Speedster] Z22SE kampania serwisowa i wymiana rozrządu...    

Witam serdecznie.

Pewnie niektórzy z Was wiedzą, że wolnossące silniki (Z22SE) do numeru 11065400 mają wadę fabryczną w konstrukcji smarowania łańcucha rozrządu. Prowadzi to do jego zerwania. Zwykle po przejechaniu około 60tys. km.
Dysza podająca olej na łańcuch ma średnice tylko 3mm. Ponieważ olej zbiegiem czasu gęstnieje, i zostaje zanieczyszczony, dysza ta zmniejsza swoją przepustowość co prowadzi do podawania zbyt małej ilości oleju na łańcuch. To powoduje niedostateczne smarowanie a w efekcie zerwanie łańcucha.
Kiedy GM zorientował się, że coś jest nie tak, wprowadzono nową konstrukcje dyszy. Zwiększono m.in. jej średnicę do 7mm. Dysza widoczna jest na poniższym zdjęciu:


GM wprowadziło kampanię serwisową polegająca na bezpłatnej wymianie rozrządu w silnikach o przebiegu mniejszym niż 100tys. km. do końca 2007 roku. Szczegóły poniżej w notce z TIS:

Field Remedy: 1532
Subject: Engine Z22SE - Broken Timing Chain
Models: Engines: Option:
Astra-G 2000...2002,VX220 2000...2002,Speedster 2000...2002,Zafira 2000...2002,Vectra-B 2000...2001 Z22SE,Z22SE,Z22SE,Z22SE,Z22SE
Complaint: Engine damaged by broken timing chain.
Cause: Missing or unsufficient lubrication of the timing chain.
Production: Modified timing chain and lubrication nozzle have been introduced in production as of the following engine-No: 11065400 (March 2002).

Remedy:
Note: Please check first if the car is included in Service Campaign 03-P-24.

In case of customer complaint please use for the necessary repair the timing
chain kit. This kit contains the modified timing chain and lubrication nozzle.
Note: This Quick Information is valid for all Z22SE engines upon customer
complaint.
Spare-Parts: Qty: Part-No.: Catalog-No.:
Timing Chain Repair Kit 1 12577385 56 36 400
Gasket, Cover, Oil Pump 1 90537915 06 46 295
Gasket, Cylinder Head Cover 1 90537319 06 07 494
Gasket, Oil Pump to Cylinder Block 1 24435052 06 46 902
Seal, Ring, Crankshaft Front 1 90571925 06 38 199
Screw, Hex. HD., Damper to Crankshaft 1 90537363 06 14 927
Labour Times: TC: Hours:
U3 153 20 Install timing chain service kit Astra G, 92 3.0
Astra G Coupe, Astra G Convertible
U3 153 21 Install timing chain service kit Zafira A 92 3.3
U3 153 22 Install timing chain service kit 92 3.7
Vectra B (w/o A/C)
001 Additional work Vectra B(with Air Condition) 92 1.1
U3 153 23 Install timing chain service kit 92 4.6
Speedster, VX220
U3 153 24 Repair engine 92
The costs for this repair will be covered for vehicles until 31.12.2007 and
a mileage lower than 100.000 Km.
The regular warranty procedure should be used for claiming Set-up-time.

I jeszcze screenshoot z systemu Opla:

Niestety ASO Opla, w którym byłem stwierdziło, po konsultacji z GM, że akcja wymiany była aktualna trzy lata od zakupu auta, czyli normalnie w ramach gwarancji. Co innego można przeczytać w TIS oraz na zagranicznych forach. Dzisiaj wysłałem oficjalne zapytanie do GM Polska. Zobaczymy co z tego wyniknie? Na rzie ASO zaproponowało mi wymianę rozrządu za 2000zł plus robocizna.
Na niektórych forach zagranicznych pojawiła sie informacja, że problem dotyczy Speedster-ów i VX220 o numerach VIN z zakresu (końcówka numeru) 1N000145 - 1N001492 i każdego silnika poniżej numeru 11065400. GM w swojej nocie serwisowej poleca sprawdzenie najpierw w bazie danych GM czy konkretny egzemplarz jest "zarażony". Gdyby było to niemożliwe poniżej kilka wskazówek jak samodzielnie zrobić to z dużym prawdopodobieństwem.
Pierwsza sprawa to numer silnika. Niełatwo go znaleźć. Znajduje się na obudowie filtra oleju, od strony przegrody ogniowej kabiny. Trzeba posłużyć się lusterkiem aby go zobaczyć. Tutaj można zobaczyć rysunek z dokumentacji technicznej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inny sposób na sprawdzenie czy w silniku zainstalowany jest poprawiony rozrząd to zdjęcie pokrywy zaworów i znalezienie kolorowych łączników łańcucha. Jeśli jest para srebrzysty - miedziany to znaczy, że łańcuch jest starego typu. Jeśli łączniki są w kolorach niebieskim - fioletowym, to oznacza łańcuch nowego typu i najprawdopodobniej dokonana przeróbkę. Jak na poniższej fotografii:


Gdyby ktoś chciał dokonać poprawki we własnym zakresie to ponoć cały zestaw naprawczy można kupić za niecałe 700zł w sklepach niezależnych od ASO.
Na razie tyle.
Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 16:12, 17 Paź 2007   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

daj znać jak coś będziesz wiedział..

choć w tym co piszesz mogą być sprzeczności..
w/g TIS jest oznaczony Speedster/VX220 z lat 2000-2002,

a wg VIN do 1N001492..

mój jest z 2001 roku ale VIN ma 1689.. także ciekawe..

muszę znaleźć nr silnika..


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 22:18, 18 Paź 2007   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Łapią się wszystkie Speedy z VIN z zakresu do ...1N001492 oraz wszystkie silniki z o numerze do 11065400. To nie jest sprzecznośc, bo nie wszystkie silniki były z tej samej fabryki. Jesli jeden z tych warunków jest spełniony to auto na pewno ma wadę.
Pozdrawiam.

Sebastian


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 9:38, 19 Paź 2007   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


Joki napisał:
Łapią się wszystkie Speedy z VIN z zakresu do ...1N001492 oraz wszystkie silniki z o numerze do 11065400. To nie jest sprzecznośc, bo nie wszystkie silniki były z tej samej fabryki. Jesli jeden z tych warunków jest spełniony to auto na pewno ma wadę.
Pozdrawiam.

Sebastian


no i wsio jasne.. trzeba sprawdzić silnik..


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 14:57, 19 Paź 2007   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam ponownie.

Dostałem odpowiedź listem poleconym z GM polska. Otóż miła pani twierdzi, że wymieniona przeze mnie akcja serwisowa skończyła się 30.06.2007 ale mój egzemplarz jej nie podlegał i powinien być w porządku. Myślę, że opinia ta wynika z błędnie spisanego numeru silnika widniejącego w dokumentach. Otóż niemiecki dealer wpisał numery z pokrywy zaworów a nie z samego silnika co diametralnie zmienia ich znaczenie. Ten błędny numer figuruje również w karcie pojazdu. Wydaje mi się, że został również błędnie zapisany w niemieckiej bazie u dealera, bo w liście wymieniony był pierwotny, niemiecki numer rejestracyjny mojego auta, którego w swoim zapytaniu nie ujawniałem.
Tak więc reasumując pozostaje jedynie wizyta w europie zachodniej jeśli ktoś chciałby się jeszcze załapać na darmowy "upgrade", bo tam jak wynika z relacji zagranicznych użytkowników, poprawiają bezproblemowo do końca 2007.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Mi się ta wyprawa nie opłaci. Mieszkam na drugim końcu Polski.


Post został pochwalony 0 razy

Post Nie 18:13, 04 Lis 2007   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

na moją prośbę kilka osób dzwoniło do kilku serwisów w Niemczech,
niestety w żadnym z nich nikt nic nie wie o w/w akcji.. Sad

za to dowiedziałem się, że dla mojego nr VIN
jest przewidziana bezpłatna wymiana tylnych felg
(możliwość pękania przy agresywnej jeździe)
podciśnieniowego przewodu hamulcowego i ew. wymiana
centralki ABS-u

gdzie dowiadywać się w Niemczech o tę akcję z rozrządem?


Post został pochwalony 0 razy

Post Nie 0:52, 18 Lis 2007   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Dobre pytanie.

Wszelkie info pochodzi z forum angielskich, ale tam też padały informacje na temat serwisu w Niemczech i Hiszpanii. Trzeba poszukac na niemieckim forum, ja niestety "nicht fersztein" Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 11:10, 23 Lis 2007   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

no i już nie wiem jak od nich wydębić tę naprawę..

znalazł się jeden serwis w Berlinie, który twierdzi,
że faktycznie należy mi się taka naprawa,
przesłałem kopię dow. rej. i ksero ks. serwisowej
czekam na ich odpowiedź..

dziś za to otrzymałem info z GM Polska, że mój nr VIN
nie był objęty tą kampanią (pomimo że mam silnik poniżej "dobrego" nr..

zobaczymy.. :/


Post został pochwalony 0 razy

Post Pon 18:34, 26 Lis 2007   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam serdecznie.

Korzystając z niskiego kursu walut zakupiłem sobie w UK kompletny kit na wymianę rozrządu za około 450zł z dostawą do znajomych w UK, którzy mi go przywiozą. Jeśli ktoś z Was chciałby skorzystać, to można kupić w sklepie eBay "vauxhallpartswarehouse", numer aukcji np. 200193259725.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 15:15, 08 Lut 2008   Zobacz profil autora
borygo5
Gość






brak cisnienienia    

witam orietujecie sie gdzie naj taniej kupić komplet naprawczy rozrzadu ??
słyszałem ze niemcy lub anglia ale morze ktoś ponorze !!!! bariery jezykowe Sad HELP !!!

Post Śro 7:41, 11 Cze 2008   
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Na eBay-u wychodzi w tej chwili poniżej 400 zł. Tylko musisz mieć kogoś w UK, aby ci przywiózł przy okazji bo inaczej przesyłka wszystko zeżre...
Jutro poszukam aukcji, to Ci podeślę skrót. Jeśli potrzebujesz większej pomocy pisz na priv-a.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 22:57, 11 Cze 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

[link widoczny dla zalogowanych]

to zapewne o to chodzi.. chyba też zakupię korzystając z dobrego kursu GBP..

P.S.
Joki a czy w tym zestawie jest ta powiększona dysza natrysku oleju na łańcuch?


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 8:12, 12 Cze 2008   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam ponownie.

Właśnie tam kupowałem. W komplecie jest ta powiększona dysza (widać ją nawet na fotce, na górze pośrodku pod dwoma listwami napinaczy).
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 10:47, 12 Cze 2008   Zobacz profil autora
borygo5




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Załatwione    

Dziekuje koledzy, poradziłem sobie samemu i tak jak kolega podał na Ebayu zakupiłem komplet
Bo dziś zrzuciłem pokrywę zaworów i no tak jak myślałem łańcucha niebyło sobie pękł, ale nie zblokował silnika i podejrzewam ze nawet nie będę musiał zrzucać głowicy a w najgorszym przypadku parę zaworów będę miał do wymiany pozdrawiam i dzięki a i łączny koszt nie przekroczy 820zł z wysyłka to całkiem rozsądnie, bo w oplu za sam rozrząd 790zł wołają wiec opłaca się VAUXHALL PARTS


Post został pochwalony 0 razy

Post Nie 9:54, 15 Cze 2008   Zobacz profil autora
borygo5




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

„Joki”    

„Joki” jakie kolor maja znali na łańcuchu te sprzączki??
Przy okazji??Jaki olej lejecie do tego silnika?? I co ile go zmieniacie, i gdzie kupowaliście uszczelki od pokrywę zaworów i głowice


Post został pochwalony 0 razy

Post Nie 10:07, 15 Cze 2008   Zobacz profil autora
  Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny

Poprzedni Temat | Kolejny Temat  >

Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Templates created by Vereor
Regulamin