Forum SpeedyElise Strona Główna

Forum SpeedyElise Strona Główna -> Ogólne

Szpera, oraz rozstaw śrub.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  Autor    Temat Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
piter_s




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: b-stok, w-wa

   


Adolvo napisał:

Alfi napisał:
Adolvo - zgadzam się z Tobą bez szpery to nie miało by sensu jeździć Neutral
ps. Ty masz wersję n/a ? i Nie ma szpery ? sprawdzałeś ?


w N/A nie ma szpery na pewno.. ale przy tej mocy nie ma tragedii,
przynajmniej jeśli chodzi o starty..

..niestety bez szpery o kręceniu bączków czy choćby lekkich driftaach można zapomnieć


Witam,

czy oby na pewno? Przegladajac mobile czy inne autoscouty w wyposazeniu n/a na 5 przed chwila sprawdzonych przeze mnie ogloszen 5 mialo wpisane: Wegfahrsperre.

Poza tym dyskutowalbym ze stwierdzeniem co do zasadnosci wsadzania blokady dyfra przy tej mocy. Przyklad? BMW 318is (137KM, 1125kg, cos ok 9s do 100km/h). Bez blokady przy starcie, jesli jest idealnie rowny asfalt o tej samej przyczenosci dla kazdego z napedzanych kol i z przednimi kolami na wprost (czyli zadkosc), byc moze roznica jest niewielka. Na zakretach (Bilstein B6 z tylu zestrojony na "srednio" i z duzym skokiem, przod na "twardo" i maly skok, a wiec kolo napedzane nie traci kontaktu z nawierzchnia, przednie dodatkowo dociaza tyl) wewnetrzne kolo nawet na 2 biegu (caly czas na suchym i bardzo przyczepnym asfalcie) traci przyczepnosc i cala para idzie w gwizdek. Na mokrym nawet na 3 biegu jest to samo. Ze szpera plytkowa 50% ciagnie nonstop. Na loznych nawierzchniach juz nawet nie bede mowil. W Speedsterze n/a, gdzie do setki jest ok 6s, szpera to imo obowiazek i dziwilbym sie, gdyby jej tam nie wsadzili.

Z kolejnym stwierdzeniem tez bym dyskutowal..., bez szpery oczywiscie da sie driftowac, trzeba tylko troche wprawy. Dowod - od 45s, chodzi mi o bmw, nie poloneza (jest to kompletna seria w ktorej po amortyzatorach pozostalo tylko swpomnienie, bez szpery), na suchym asfalcie na 2 biegu jest to samo: link bedzie w kolejnym poscie. Co do baczkow nie wiem bo nigdy mi nie przyszlo do glowy zeby to robic.


W Speedsterze przypuszczam bedzie troche trudniej bo samochod jest szeroki i krotki - bardziej nerwowy, ale na pewno da sie posmigac bokami nawet bez blokady.

Co do szpery w n/a, proponuje sprawdzic, metoda jest bardzo prosta. Podniesc jedna strone, zakrecic kolem, jesli na luzie jest problem z obroceniem kola i trzeba przylozyc sporo sily aby je obrocic - blokada jest. Jesli kreci sie bez oporu - wiadomo.

Pozdrawiam
piter_s


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piter_s dnia Pią 1:18, 20 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz

Post Pią 0:50, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
piter_s




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: b-stok, w-wa

   

trzeba 3 postow zeby dalo sie wkleic linka, wiec ten jest wlasnie po to a nizej link Smile

Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 1:20, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
piter_s




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: b-stok, w-wa

   

Tu jest wspomniany link, od 45s do konca:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 1:21, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

tak jak pisałem wcześniej.. N/A na pewno nie ma szpery
i żadnych tego typu urządzeń jak viscodrive etc..

również wcześniej napisałem, że uważam to za największy minus Speeda
i największy błąd konstrukcyjny.. Mad


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 15:09, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
piter_s




Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: b-stok, w-wa

   


Adolvo napisał:
tak jak pisałem wcześniej.. N/A na pewno nie ma szpery
i żadnych tego typu urządzeń jak viscodrive etc..

ciach



Czemu te esesmany daja w ogloszeniach, ze jest? Ja przez to bylem swiecie przekonany ze tak jest. Moze oni mysla ze jak rwd to by default szpera siedzi...?

piter_s


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 16:46, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


piter_s napisał:
w ogloszeniach, ze jest? Ja przez to bylem swiecie przekonany ze tak jest. Moze oni mysla ze jak rwd to by default szpera siedzi...?
piter_s


pooglądaj sobie ogłoszenia w Polsce i zobacz jakie głupoty ludzie wypisują..


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 18:53, 20 Cze 2008   Zobacz profil autora
Paczkos




Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

   

Adolvo - Na 1/4 mili pozamiatałeś Fiaty Coupe Turbo Plus??
Jeśli tak to uznaje wersje N/A za wystarczająco szybką - Serio...


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 15:52, 24 Cze 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


Paczkos napisał:
Adolvo - Na 1/4 mili pozamiatałeś Fiaty Coupe Turbo Plus??
Jeśli tak to uznaje wersje N/A za wystarczająco szybką - Serio...


seryjne 20VT (220KM i 310Nm) na "ćwiartkę" Speedster raczej objedzie..

te które objechałem i z którymi "dostałem" nie były seryjne..
choć mokry tor działał zdecydowanie na moją korzyść..

i trzeba pamiętać, że jeśli to by był wyścig na 500m to Speed dostaje baty Smile
III bieg w FC jest zabójczy.. 310Nm.. ehh..

P.S.
kiedyś moim FC 16V turbo objeżdżałem Boxtery Wink ..to były czasy..

aha.. nigdy auto nie będzie "wystarczająco szybkie" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia Wto 17:56, 24 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz

Post Wto 17:55, 24 Cze 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


piter_s napisał:

Z kolejnym stwierdzeniem tez bym dyskutowal..., bez szpery oczywiscie da sie driftowac, trzeba tylko troche wprawy. Dowod - od 45s, chodzi mi o bmw, nie poloneza (jest to kompletna seria w ktorej po amortyzatorach pozostalo tylko swpomnienie, bez szpery), na suchym asfalcie na 2 biegu jest to samo


w moim rozumieniu to nie do końca jest drift..

autem bez szpery możesz pojeździć bokami jak najbardziej,
ale konieczne jest odpowiednie podłoże..
jedziesz nie dzięki mocy i napędowi.. nie mówiąc już o kontroli poślizgu..
niby skutek podobny.. ale jak wiadomo "prawie" robi różnicę..

choć pamiętam, że specjalnie kupowałem Ładę 2107 na zimę.. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 18:08, 24 Cze 2008   Zobacz profil autora
Paczkos




Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

   


Adolvo napisał:
kiedyś moim FC 16V turbo objeżdżałem Boxtery Wink ..to były czasy..Wink

Mam akurat Boxstera 2,5 i powiem szczerze - Oprócz dźwięku silnika jednostka jest zbyt słaba do tego auta... Zdecydowanie... I ten automat Evil or Very Mad
Czasy są nadal bo Speedem też skilujesz Boxsterka.... Twisted Evil

Adolvo napisał:
aha.. nigdy auto nie będzie "wystarczająco szybkie" Wink

Nawet nie wiem jak mogłem coś takiego napisac...


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 18:33, 24 Cze 2008   Zobacz profil autora
  Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Idź do strony Poprzedni  1, 2

Poprzedni Temat | Kolejny Temat  >

Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Templates created by Vereor
Regulamin