Forum SpeedyElise Strona Główna

Forum SpeedyElise Strona Główna -> Tuning, modyfikacje i naprawy

Swap silnika do LOTUSa Elise

  Autor    Temat Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Gość







Swap silnika do LOTUSa Elise    

witam
Od dłuższego czasu sen z powiek spędza mi LOTUS Elise.
Z racji tego ze za wersje z silnikiem toyoty trzeba dać od 60tys.zl w gore rozważam opcje kupienia lekko pukniętego LOTUSa z słabszym silnikiem od rovera 120KM. Jednakże taki silnik w tym aucie to jest jakieś nieporozumienie wiec myślę tutaj o swapie.
Biorąc pod uwagę ze do 10tys.pln można kupic starsze lub uszkodzone auto z silnikami do 2.0 o mocy 200 lub więcej koni na swapa.
Np. Saab 200KM, starsza Toyota celica 255KM, audi 204KM,lub audi 1.8 turbo 225KM, opel turbo 200KM honda typeR 200KM
nawet jest takie audi a4 zakuty,lepsze turbo,intercooler itp. który według właściciela ma 300KM i chce za niego 9tys.zl
Z informacji znalezionych w necie wiem ze wsadzają do nich silniki od hondy 2.0 a nawet są dwa lotus z silnikami ( VW tdi i BMW disel)
Wiec ze strony silnika nie widzę przeszkód jednakże tutaj zaczynają się pytania co z przegubami i hamulcami. Nie jestem mechanikiem wiec to sa jedynie moje domniemania i przypuszczenia jak to możne wyglądać.
Widze tutaj fajny projekt bo moge mieć Lotusa elise który ma większą moc niż exige, bo moce ponad 240KM w tym autku to naprawdę zrobią swoja robotę biorąc pod uwagę stosunek mocy vs waga. No i trzeba by się postarać o najniklejszy i najłagodniejszy przebieg charakterystyki wykresu na hamowni z wiadomych powodów trakcyjnych Smile

Ciekaw jestem jakie sa koszta swapowania silnika w takim autku, wiadomo jest łatwiej niż w normalnym bo nie ma komory silnika Wink jedynie ściągamy tylne poszycie. Ale licząc ze udało by się kupić auto do 10tys. z zdrowym silnikiem i swapowac cena???

Reasumując chce się was zapytać czy orientuje się jaka możne być cena za wsadzenie tego wszystkiego do lotusika? I czy beda duże problemy/kombinacje z przegubami,piastami i hamulcami. Wiadomo najlepiej byłoby zostawić stare hamulce i piasty a jedynie dopasować przeguby ale chyba się łudzę myśląc ze by spasowało.


ps.Ostatecznie zacząłem się również zastanawia nad speedsterem który również jest super autem, jednakże lotus jak dal mnie ma piękna bryle nadwozia.

Post Śro 0:55, 15 Lut 2012   
piwo




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 234
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów

   

latwiej byloby silnik saba wsadzic do opla. mocowania te same i skrzynie f23 daloby rade spasic z silnikiem b234 wiec nie byloby tu problemu wiekszego.
koszt swapa pewnie kolo 1500zl plus koszt silnika z osprzetem pewnie kolo 2500zl.
do tego pewnie pare przerobek by trzeba bylo zrobic z 2000zl.
pytanie czy gra warta swieczki.plus 80kg na tyle do wagi auta za 100km wzgledem serii 2,2.rozklad 61,5-38,5 zmieni sie na 65-35.

do lotusa to chyba najlepszym pomyslem jest wsadzenie silnika k20 z hondy.zrestza na racingforum jest projekt taki.
a co do tego nieporozumienia rowerowego 120 konnego w lotusie to chyba nie jest tak do konca. ten silnik jest wystarczajacy do napedzania auta. wiecej jest wiecej niz wystarczajacy.
[link widoczny dla zalogowanych]
13,9 na cwiare to duzo szybciej niz wiekszosc aut 200konnych, np nissana 200sx czy bmw 330i.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Śro 21:47, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz

Post Śro 21:31, 15 Lut 2012   Zobacz profil autora
Gość







   

no tak ale ten silnik ma problem sam ze soba. Ogólnie znane przegrzewanie i w efekcie leci uszczelka pod głowica. Wiem bo sam mam landrovera z tym silnikiem i przytrafiło mi sie to samo.
To tak samo jak silnik Wankla w Mazdzie rx8 który ma problem sam z soba bo to auto również brałem pod uwagę. No ale odchodzimy od tematu/
Z opini mojego znjaomego mechanika mowi ze najlepszy do modyfikacji byłby silnik audi 1.8 turbo k04

Post Czw 1:18, 16 Lut 2012   
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 389
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabłudów

   

Witam serdecznie.

Myślę, że kluczowa jest masa silnika.
Jeśli będzie za ciężki autko może zrobić się mocno podsterowne.
To jak z tą zmianą kół z przodu w Speedsterze. Wystarczy zamienić 17" na 16" aby uzyskać marginalną zmianę rozkładu masy ale duże zmniejszenie podsterowności.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 20:22, 16 Lut 2012   Zobacz profil autora
piwo




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 234
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów

   

szczerze? po zmianie na 16stki nie zauwazylem zmniejszonej podsterownosci na torze. dodam wiecej po zalozeniu slikow na przodzie a zwyklych na tyle podsterownosc nadal wystepuje. przod jest za lekki w stosunku do tylu i ciezko to zlikwidowac jakas pierdolka cyt"Wystarczy zamienić 17" na 16""

Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 21:27, 16 Lut 2012   Zobacz profil autora
TMsk




Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkapacie

   

w uk profesjonalnie montują rowniez silnik Forda Duratec 2.3
Jest tez NA Acura TSX 2.4L K24 300hp Cool

Niestety ze względu an mała ilość postów nie moge dodawać linków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TMsk dnia Pią 3:01, 17 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz

Post Pią 3:00, 17 Lut 2012   Zobacz profil autora
piwo




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 234
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów

   

no z takim podejsciem to wszystko sie da zbudowac.co tylko zapragniesz.jak masz na zmiane silnika z innego samochodu 30tys zl to droga stoi otworem na kazdy przeszczep.tylko wybor firmy Cie czeka gdzie ebdziesz to robil.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Pią 9:25, 17 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz

Post Pią 9:25, 17 Lut 2012   Zobacz profil autora
TMsk




Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkapacie

   

LOTUSA elise z silnikiem toyoty 192HP cięzko dostać za 60tys.pln LHD
A wiec orientacyjnie licząc koszta zakupu auta przekładki i innych rzeczy z tym związanych, aby to wszystko miało sens, koszt samego swap-a powinien sie zmieścić +/- 10tys.pln.

co do silnika widzę sugestie saaba i skrzynia od opla żeby przeguby pasowały. W tym przypadku chyba najlepiej wyjdzie kupić całego w uk RHD. Bo z doświadczenia wiem, ze jeszcze nikt nie kupil 100% kompletnego zestawu na swap-a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TMsk dnia Wto 9:37, 28 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy

Post Pią 20:05, 17 Lut 2012   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   

tak się zastanawiam po co wyważać otwarte drzwi?..

z jakiegoś powodu w UK, gdzie mają największe doświadczenie w przeróbkach VX220,
nikt nie wsadza silników saaba czy jakiegoś VAG-a..

jak już tu zostało powiedziane, wszystko da się zrobić.. kwestia kasy..

nie bez powodu wkłada się k20.. przede wszystkim to jest wolnossący silnik
i jego charakterystyka pasuje najlepiej do tego auta.. tak jak Toyot'owski 192KM w Elise..


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 21:32, 17 Lut 2012   Zobacz profil autora
TMsk




Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkapacie

   

no i nie trzeba było SWAPować bo udało mi się kupić wersje 111s Cool

Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 8:42, 28 Sie 2012   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 389
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabłudów

   

Gratulacje! Fajne autko.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 9:43, 28 Sie 2012   Zobacz profil autora
boy10




Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

   


Adolvo napisał:
tak się zastanawiam po co wyważać otwarte drzwi?..

z jakiegoś powodu w UK, gdzie mają największe doświadczenie w przeróbkach VX220,
nikt nie wsadza silników saaba czy jakiegoś VAG-a..

jak już tu zostało powiedziane, wszystko da się zrobić.. kwestia kasy..

nie bez powodu wkłada się k20.. przede wszystkim to jest wolnossący silnik
i jego charakterystyka pasuje najlepiej do tego auta.. tak jak Toyot'owski 192KM w Elise..


A i tu się mylisz bo wsadzają silnik od SAABa a dokładnie B207 lub z COBALTa SS czyli silnik LSJ 2.0, który jest bliźniakiem B207. Jest to idealny SWAP do kręcenia na 8000rpm + kompresor EATON a dla bardziej zamożnych Harrop. Z kompresorem Harropa da się wyciągnąć grubo ponad 300bhp a z Eatonem M62 pod 300bhp. Powyżej 300bhp trzeba zmienić tłoki na kute, korby są OK. Pod kompresor dodatkowo przydaje się zmina sprężynek na mocnieksze oraz oczywiście zmiana wałków + portowanie głowicy żeby silnik lepiej oddychał, zawory zostają seryjne. Sam będę wsadzał B207 (alias Z20NER/NET/NEL) + Eaton M62. Jak wsadzę dobrą chłodnicę + dual pass kolektor to 280-290bhp powinienem wyciągnąć


Post został pochwalony 0 razy

Post Pon 21:58, 22 Kwi 2013   Zobacz profil autora
  Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Skocz do:  


Poprzedni Temat | Kolejny Temat  >

Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Templates created by Vereor
Regulamin