Forum SpeedyElise Strona Główna

Forum SpeedyElise Strona Główna -> Ogólne

Elise
Idź do strony 1, 2  Następny
  Autor    Temat Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Arek :)




Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EXETER

Elise    

Siema siema Very Happy Wlasnie sie zarejestrowalem na wasza stronke, mam nadzieje , ze z czasem bedzie nas coraz wiecej.
Ma ktos wogole na tym forum lotuse elise poniewaz szukalem i jakos nie moge znalezc. Sam w przyszlym miesiacu zamierzam kupic to auto i bylbym wczeczny jesli ktos poradzilby mi no co zwracac uwage i czy warto wogole kupowac elise, ale ja raczej i tak jestem juz zdecydowany.
Dzieki z gory za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 20:58, 24 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

Re: Elise    

elo!

z tego co sie orientuje to tutaj zadnego "Elisowca" nie ma,
no ale mozesz byc pierwszy Smile

podwozie bliźniaczo podobne do Speedstera,
silniki to już inna historia..

ja najwięcej słyszałem o 1.8 (118/145/160KM)
bo to silnik serii K, który był montowany w Roverze/MG..
silniki bardzo podatne na przegrzewanie..

wiem, że w odpowiedzi na VXT 220, wsadzili 1.8 192KM (bodaj Toyoty)..

powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia Czw 23:22, 24 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy

Post Czw 23:10, 24 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam serdecznie.

Oba autka są niemal identyczne konstrukcyjnie, zbudowane z tych samych części, w tej samej fabryce, przez tych samych ludzi. Jedynie powłoki zewnętrzne z włókna szklanego, silniki + osprzet i niektóre detale są inne. Wymiary wahaczy nieco się różnią, piasty i podstawy piasty w Elise są aluminiowe i nieco inne więc i tarcze. Tylna rama pomocnicza ma nieco inny kształt i wymiary. Na tym koniec. No jeszcze trochę więcej elementów jest z aluminium, dzieki czemu Elise są lżejsze.
Wersji z silnikami Rover-a unikaj jak ognia. To chyba jedyna specyficzna dla Elise rada. Reszta porad jest wspólna do Speeda, więc sporo znajdziesz juz na forum. Oczywiście jeśli masz nowe pytania to chetnie pomozemy.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz

Post Pią 9:56, 25 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Arek :)




Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EXETER

   

czyli z silnikiem rovera mowimy nie no ale prawie wszystkiem maja te silniki a ja planuje zakupic 1.8 134 konie a on chyba ma wlasnie taki silnik. czyli co jest w nim zlego i tez piszecie ze sie przegrzewa. ja planuje w czerwcu jechac nim do polski czyli zrobie jakiec 1800 km na jeden raz, czy myslicie ze moze byc jakis problem w podrozy?

Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 16:27, 25 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


Arek Smile napisał:
czyli z silnikiem rovera mowimy nie no ale prawie wszystkiem maja te silniki a ja planuje zakupic 1.8 134 konie a on chyba ma wlasnie taki silnik. czyli co jest w nim zlego i tez piszecie ze sie przegrzewa. ja planuje w czerwcu jechac nim do polski czyli zrobie jakiec 1800 km na jeden raz, czy myslicie ze moze byc jakis problem w podrozy?


główną wadą jest pękająca uszczelka pod głowicą,
przez co płyn dostaje się do oleju..
jeśli w porę się to zauważy to nie ma problemu,
ale jeśli ktoś przeciągnie taką wymianę to silnik bardzo szybko się przegrzewa,
tym bardziej kiedy silnik z tyłu w gorące dni układ chłodzenia staje się
najważniejszym podzespołem..

przed Speedem miałem MGF-a właśnie z silnikiem K o mocy 120KM,
w momencie sprzedaży auto miało przebiegu 130 tys km,
ja przejechałem osobiście 30 tys. i nie miałem z tym silnikiem żadnych problemów..
ale faktem jest, że na kilka sztuk tego auta, które oglądałem w DE
w 3 przypadkach sprzedający przyznali się do wymiany uszczelki,
a w jednym nawet do wymiany głowicy..

moja rada.. przy zakupie bardzo dokładnie sprawdzić
zbiorniczek płynu chłodzącego, sprawdzić czy po powierzchni nie pływają
tłuste plamy sugerujące obecność oleju,
i sprawdzić korek.. jeśli na spodzie widać maź koloru kawy z mlekiem,
to pewny jest kłopot z uszczelką..

również warto sprawdzić bagnet, czy olej na bagnecie jest czysty
bez śladów obecności innych substancji (zazwyczaj właśnie płynu chł.)


Post został pochwalony 1 raz

Post Pią 18:15, 25 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Arek :)




Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EXETER

   

dzieki za cenna uwage na pewno sprawdze te rzeczyi
na pewno nie opuszcze tego forum przez dlugi okres
kiedys mialem opla tigre tez zarejestrowalem sie na forum i bardzo mi pomagano w roznych sprawach a jak ja troszke pojezdzilem tigra, nabralem wiedzy i doswiadczenia to moglem sie odwdzieczyc mlodszym posaidaczom i tu zrobie to samo Smile na pewno codzinnie bede tuta jzaglodal
kolejne uwagi mile widziane


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 21:17, 25 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam ponownie.

Najlepiej poszukaj modelu 111R z silnikiem 2ZZ-GE Toyoty. Silinik Rover-a mimo, że o niezłych osiągach miały więcej problemów niż tylko uszczelka. Wystarczy wstukać Rover K-series w przeglądarce...
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Sob 17:28, 26 Kwi 2008   Zobacz profil autora
Arek :)




Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EXETER

   

Witam to ja ponownie Smile
Naszukałem sie naszukałem i w końcu znalazłem lotusa, który mi pasuje.
Zakupu dokonałem i jak tylko będę miał chwile czasu porobie foty i wrzucę na forum.
Wrażenia z jazdy bezcenne Smile


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 1:32, 21 Maj 2008   Zobacz profil autora
Pawl8




Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

   

No to gratuluję zakupu Wink , I witam gorąco pierwszego elisowca na forum Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 6:24, 21 Maj 2008   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Gratulacje i czekamy na foty!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 14:45, 21 Maj 2008   Zobacz profil autora
Michal




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

   

Dołączył też już drugi elisowiec Smile

Witam wszystkich. Trafiłem tu za sugestią meserszmita z którym się znamy z Wrocławia.

Odnośnie Lotusa chętnie wymienie doświadczenia, też mam wersję z silnikiem rovera. Jeszcze fotek się nie doczekał, ale w wkrótce trafią na forum.


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 18:11, 27 Maj 2008   Zobacz profil autora
Adolvo




Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa

   


Michal napisał:
Dołączył też już drugi elisowiec Smile

Witam wszystkich. Trafiłem tu za sugestią meserszmita z którym się znamy z Wrocławia.

Odnośnie Lotusa chętnie wymienie doświadczenia, też mam wersję z silnikiem rovera. Jeszcze fotek się nie doczekał, ale w wkrótce trafią na forum.


elo! gratulacje

ale powiem szczerze, że ja Was Panowie nie rozumiem..
mieć takie auta i nie robić zdjęć??! choćby telefonem?!?

DAWAĆ NATYCHMIAST!!! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 23:42, 27 Maj 2008   Zobacz profil autora
Michal




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

   

Wiesz foty z telefonu to byłaby profanacja Wink Szczególnie po sesji np. meserszmita. Ale jak tylko będę miał chwilę (niestety jestem w rozjadach między Wrocławiem a Wawą) to obfotografuję go.

Fajna wrażenie robi jak się takich autek więcej zbiera, jak jeździliśmy speedster + elise po wro to muszę przyznać że głowy wykręcało.. Tym ciekawiej byłoby przy okazji zlotu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 22:19, 29 Maj 2008   Zobacz profil autora
Pawl8




Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

   


Michal napisał:


Fajna wrażenie robi jak się takich autek więcej zbiera, jak jeździliśmy speedster + elise po wro to muszę przyznać że głowy wykręcało.. Tym ciekawiej byłoby przy okazji zlotu Wink


I właśnie to jest to co chciałbym przeżyć. Przejazd przez miasto 6 speedsterów pod rząd. Niestety ciężko zorganizować spotkanie.... Confused


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 22:32, 29 Maj 2008   Zobacz profil autora
Paczkos




Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

   

Zastanawiam się jak wyszły by testy na 1/4 mili oraz na nieco dłuższe odcinki między Speedsterem Turbo a Lotusem VVTLi...

Silnik 2ZZ-GE VVTLi znam bardzo dobrze z wiadomych względów ale Celica waży 1200kg więc osiągi zdecydowanie inne niż w Lotusie...

Wie ktoś cokolwiek na ten temat?? Nie jest to dla mnie informacja niezbędna bo Lotusa raczej nei kupie -czysta ciekawość...


Post został pochwalony 0 razy

Post Wto 18:57, 24 Cze 2008   Zobacz profil autora
  Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Idź do strony 1, 2  Następny

Poprzedni Temat | Kolejny Temat  >

Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Templates created by Vereor
Regulamin